FROM TALE TO STEM MASALDAN STEME PROJEMİZ 1-D
2020-2021 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI TUNA İLKOKULU 1-D SINIFI PROJE ÇALIŞMASI
PROJE ADI |
FROM TALE TO STEM MASALDAN STEME |
PROJE AMACI |
İLKOKUL DÜZEYİNDE STEM PROJESİ. ÖĞRENCİLERİMİZE MASALLARDAN YOLA ÇIKARAK GERÇEK HAYAT PROBLEMLERİNE DE ÇÖZÜMLER ÜRETEBİLECEKLERİ ETKİNLİKLER HAZIRLIYORUZ. ÖNCESİNDE FİKİR SONRASINDA TASARIMLA ROBOTİĞE GİRİŞ OLABİLECEK BİR PROJE |
PROJE ÖZET |
Öğrencilerimizde masallardan yola çıkarak gerçek hayat problemlerine çözüm yolları bulmak |
PROJE HEDEFLERİ |
Etkinliklere katılabilmek .Problemler çözüm yolları bulma.Robotiğe geçiş yapma.Tasarım becerilerini geliştirme Web02 arçalarıyla teknoloji kullanarak dijital öğrenmeyi sağlamak |
HEDEF KİTLE |
7-11Yaş aralığı |
PAYDAŞLAR/İŞBİRLİKÇİLER |
Tuna İlkokulu 1/D sınıfı öğrencileri, 3/B sınıf öğrencileri,Uretken Çocukların MATEMATİK Dünyası adlı Etwinning projesinde görevli öğrenci ve öğretmenleri |
PROJE UYGULAMA SÜRESİ |
EYLÜL 2019-HAZİRAN 2021 aralığında |
BÜTÇE |
ATIK MATERYALLER KULLANILACAK |
PROJE UYGULAMA TAKVİMİ
AYLAR |
YAPILACAK ETKİNLİKLER |
AĞUSTOS |
1.Projede çalışmak isteyen ortakların belirlenmesi. 2. Ortaklarla tanışma webbinarının düzenlenmesi. |
EYLÜL |
1.Öğretmenler Kurul Toplantısı kararlarında Etwinning Kulübü kurma veya Stem Kulübü kurma kararının alınması. 2.Veli toplantılarında etwinning portalinin genel tanıtımı ve projemizin amaçları hedefleri vs .bilgileri ile tanıtım videoların izletilmesi yada bilgi olarak sunulması. 3.Veli izin belgelerinin alınması. 4.Okul İnternet sitesinde projemizin paylaşılması. 5.Proje blog adresimizde gerekli foto ,video, yazı vs paylaşılması. 6.Eba da proje haberinin yapılması .Her ortak kendi proje haberini yapacaktır.(Okul,sınıf bilgisi vs) Okul sitesine yayınlanan eba haberinizin eklenmesi. 7.Ortak afiş ve logo seçimi için afiş ve logo anketlerinin düzenlenmesi. 8.Okul ve sınıf panolarının oluşturulması. 9.Öğrencilerin birbirleriyle tanışmaları için webbinar düzenlenmesi. |
EKİM |
1.Stem ile ilgili dökümanların, planların, kitapların okunması ve incelenmesi 2.Sınıflarda öğrencileri kodlama ile tanıştırmak için kodlamaya giriş yapılması ve kodlama çalışmalarının yapılması (code.org ,piksel art çalışmaları,arttırılmış gerçeklik ,bilgisayarsız kodlama ,algoritma vs herhangi birinin yapılması ) 3. 4 Ekim Hayvanları Koruma Günü ile ilgili etkinliklerin yapılması. 4.Proje ortaklarının işbirlikçi çalışma niteliği taşıyacak olan Avrupa Kod Haftası(Code Week) etkinliklerinin düzenlenmesi ve sınıflarda uygulanması. 5. STEM etkinliklerinin yapılacağı masal yazmaya başlanması. 6.Okul ve sınıf panolarının oluşturulması. 7. Aylık etkinliklerin e/book çalışmasının yapılmaıs. |
KASIM |
1. Öğrencilere çalışmalarında teknolojiyi kullanmayı öğretmek için web.2.0 araçları hakkında (öğretmenin sınıf seviyesine uygun bulduğu araçlar ) bilgi verilmesi yada imkanlar dahilinde öğretilmesi ve uygulanması (Kodlama,piksel art,algoritma,arttırılmış gerçeklik ,voki,tagül,canva ,puzzle, robotik kodlama vs.) 2-) STEM etkinliklerinin yapılacağı masalın yazımına devam edilmesi. 3-) Kasım ayı değerlendirilmesinin yapılması. 4. Aylık çalışmaların e*book çalışmasının yapılması. |
ARALIK |
1.Proje ortaklarının ortak çalışması olacak Hour of code etkinliği düzenlenmesi ve sınıflarda uygulanması. 2.Masalın ortak maskotunun anket yapılarak seçilmesi. 3. Yılbaşı kartlarının hazırlanması ve eşleşen ortaklar arasında öğrencilere gönderilmesi.
4-) STEM etkinliklerinin yapılcağı masalın yazılmasına devam edilmesi. 5-) Masal etkinliklerinin yapılması. 6.Aylık çalışmaların e-book çalışmalarının yapılması.
|
OCAK |
1.Ocak ayı masalın yazılması, 2. Masal etkinliğinin yapılması. 3.Proje ismini kullanarak yeni yıl takvim çalışması yapılması. 4.Aylık çalışmaların e-book çalışmasının yapılması. |
ŞUBAT |
1. Sınıf içi Stem challange (stem meydan okuma) çalışmalarının yapılması.Sınıflarda yapılan challenge etkinliklerinin ortak okullar arası seviye gruplarının birlikte düzenlediği canlı görüşme (webinar) ile birlikte meydan okuma etkinliğinin yapılması. 2.Sınıfta güvenli internet günü etkinliklerinin yapılması. 3.Bilim Haftası kapsamında ortaklar arası Türk Bilim Kadınları Konulu ebook hazırlanması. |
MART |
1.Dünya kadınlar günü kapsamında toplumda cinsiyet eşitiliğine bağlı olarak Stem eğitiminde kız çocuklarının önemine dikkat çekmek ve farkındalık yaratmak için BİLİM KADINLARI VE KIZ ÇOCUKLARI adında video hazırlnaması. Bu video projede yer alan kız öğrenci annelerinden oluşan bir takımla yapılması.(Veli Çalışması) |
NİSAN |
1.Proje ismiyle akrostiş şiir çalışması yapılması her öğretmenin o harfe uygun dize yazması .Öğrencilerin öğretmenlerinin yazdığı dizeleri seslendirmesi ve video çekilmesi ortak çalışma videosunun oluşturulması. |
MAYIS |
1.Etwinning Day günü etkinliklerin yapılması 2. Yapılan çalışmaların sergisinin yapılması. |