PANDEMİK STEM/4-B
2020-2021 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI TUNA İLKOKULU 4-B SINIFI PROJE ÇALIŞMASI
PROJE ADI |
PANDEMİK STEM |
PROJE AMACI |
İLKOKUL DÜZEYİNDE STEM PROJESİ. ÖĞRENCİLERİMİZEEĞİTİMLE İLGİLİ YENİ YÖNTEM VE TEKNİKLER GELİŞTİRMENİN İNSANLIK İÇİN ÇOK DAHA ÖNEMLİ OLDUĞU VE OKULLARDA YAPILACAK UYGULAMALAR GERÇEK HAYAT PROBLEMLERİNE DE ÇÖZÜMLER ÜRETEBİLECEKLERİ ETKİNLİKLER HAZIRLIYORUZ. ÖNCESİNDE FİKİR SONRASINDA TASARIMLA ROBOTİĞE GİRİŞ OLABİLECEK BİR PROJE |
PROJE ÖZET |
Öğrencilerimizde ihtiyaçlardan yola çıkarak gerçek hayat problemlerine çözüm yolları bulmak |
PROJE HEDEFLERİ |
Etkinliklere katılabilmek .Problemler çözüm yolları bulma.Robotiğe geçiş yapma.Tasarım becerilerini geliştirme Web02 arçalarıyla teknoloji kullanarak dijital öğrenmeyi sağlamak |
HEDEF KİTLE |
7-11Yaş aralığı |
PAYDAŞLAR/İŞBİRLİKÇİLER |
Tuna İlkokulu 4/B sınıfı öğrencileri, pandemik Stem adlı Etwinning projesinde görevli öğrenci ve öğretmenleri |
PROJE UYGULAMA SÜRESİ |
EYLÜL 2020-NİSAN 2021 aralığında |
BÜTÇE |
ATIK MATERYALLER KULLANILACAK |
PROJE UYGULAMA TAKVİMİ
AYLAR |
YAPILACAK ETKİNLİKLER |
EYLÜL |
1.Öğretmenler Kurul Toplantısı kararlarında Etwinning Kulübü kurma veya Stem Kulübü kurma kararının alınması. 2.Veli toplantılarında etwinning portalinin genel tanıtımı ve projemizin amaçları hedefleri vs .bilgileri ile tanıtım videoların izletilmesi yada bilgi olarak sunulması. 3.Veli izin belgelerinin alınması. 4.Okul İnternet sitesinde projemizin paylaşılması. 5.Proje blog adresimizde gerekli foto ,video, yazı vs paylaşılması. 6.Eba da proje haberinin yapılması .Her ortak kendi proje haberini yapacaktır.(Okul,sınıf bilgisi vs) Okul sitesine yayınlanan eba haberinizin eklenmesi. 7.Ortak afiş ve logo seçimi için afiş ve logo anketlerinin düzenlenmesi. 8.Okul ve sınıf panolarının oluşturulması. 9.Öğrencilerin birbirleriyle tanışmaları için webbinar düzenlenmesi. . |
EKİM |
Çocuklara yapacakları işi anlatın. İlk görev olarak, tekneler neden batar? Çocuklardan bir çalışma kağıdında (A4 kağıdı) bir tekne modeli tasarlamalarını isteyin. Farklı malzemelerden tekne modelleri yapmalarını isteyin. Sadece belirtilen malzemelerin kullanımına veya ne kadar süreyle kullanılacağına ilişkin kısıtlamalar verin. Havzalarınızı yarısına kadar suyla doldurun, su sıçraması için altına bir havlu koyun (veya mümkünse projeyi dışarıda yapın). Bir kaseyi durgun suyla, diğerini dalgalarla test etmek için 2 kase kullanılabilir. Çocuklar tasarımın yüzdüğünden emin olmak için önce boş bir tekneyi test edebilir, ardından durgun suya 10 bozuk para koyabilir ve ardından bozuk parayı yük ve dalgayla test edebilir. Karşılaştıkları sorunları tanımlamalı ve çalışma sayfalarındaki değişiklikler için tasarımlarını yeniden düzenlemelidirler. Tasarladıkları tekneyi kaç para batırdı. Güçlü bir dalgada neyin battığını grafiksel olarak tutmalarını isteyin. Teknelerin batmasına neyin sebep olduğunu tartışın. Tekneler tek bir büyük dalgada hızla batma eğiliminde mi yoksa zamanla yavaşça mı batıyor? Farklı tekne modellerini deneyin. Tekneleri gittikçe zorlaşan koşullar altında nasıl test edeceğinize karar verin (örneğin, daha fazla para ekleyerek, topu daha yüksek bir yükseklikten düşürerek veya her ikisini birden yaparak, daha büyük dalgalar oluşturarak). Her tekne için sonuçları nicel olarak izleyin ve tekneler batana kadar devam edin. En büyük fırtınadan hangi tekne kurtuldu? Başarılı tasarımların ortak bir yönü var mıydı? Başarısız tasarımlar neden başarısız oldu? Daha fazla zamanları veya materyalleri olsaydı teknelerinde neyi değiştirirlerdi? DEĞERLENDİRME: İlk çizdikleri tasarım ile yaptıkları tasarımın karşılaştırmasını isteyin. |
KASIM |
Bu ayki çalışmamızda ana temamız hava.
Havalı arabalarımızı tasarlayacağız.
Öncelikle çalışmak için beyin fırtınası yapıyoruz.
Arabalarımızı awwapp web2 aracını kullanarak çiziyoruz.
Ayrıca kağıda da çiziyoruz.
Arabalarımızın tasarımını biz yaratıyoruz.
Araçlarımızın chatterpix web2 aracıyla konuşmasını sağlıyoruz.
Arabalarla kodlama çalışması yapıyoruz.
Kodlama çalışması malzemeler sayfasında mevcuttur. |
ARALIK |
Bu ayki çalışmalarımızın konusu toprak.
Bu çalışmada 3 alan bulunmaktadır.
Birini seçip işi orada yapıyoruz.
3 alan vardır: Kompost, Toprak kirliliği, Topraksız tarım.
Bu alanlardan birini seçerek işimizi yapıyoruz.
Doğayı korumanın ve oyun oynamanın önemi ile ilgili çalışmaları öğrencilerimize www.tema.org.tr adresinde gösterebiliriz.
Ağaç dikiyoruz.
Jigsawplanet web2 aracını kullanarak bulmaca çalışması yapıyoruz.
Son olarak, tüm çalışmalarımızla bir e-kitap oluşturuyoruz.
|
OCAK |
1.Stem köyü yapılması için karışık takımlar oluşturma 2. 4 farklı takım oluşturma 3.Stem köyünde olması gereken kendine yetebilen binalar ve tarım aletleri tasarlama 4. köyün yapımı ile ilgili beyin fırtınası yapma |
ŞUBAT |
1. 1. Takım Pandemik Stem evleri tasarlama 2. Takım köprü ve yeşil alanı tasarlama 3. Takım çiftlik tasarlama 4. Takım tarım aletleri tasarlama 5. İmece evini tasarlanması 2.Sınıfta güvenli internet günü etkinliklerinin yapılması. . |
MART |
Proje raporu hazırlanacak |