Okulumuzda Yürütülmekte Olan e Twinning Projeleri

Okulumuzda Yürütülmekte Olan e Twinning Projeleri


Projelerimiz;

Be Careful-Gizem Hava

Project Monthly Work Plan

Months

Activities

November

  Identification and meeting of project partners

    * Project Logo / Poster / Panel

    * School, classroom, city and country introductions

Since we are getting to know partner countries, can we do a quiz, riddles about partner countries?

December

Story telling and drama.

short story - great. I have a proposal for "Creative Book". One partner begins to write a story, places it in a book and adds pictures, another continues the topic ...

January

  Do what you see / keep in mind that is movement-imitating games, games, music, rhythmic ....?

    Attention game 

February

Logo design and selection - we should probably do it faster. Since we design a logo in November, we can immediately choose

   Labyrinth design

March

Visual perception study

April

Project evaluation / dissemination / exhibition

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I Care-Şerife Canyürek

 

Surveymonkey book topic determination According to the results of the survey the topics identified in the project: Thought / Love of nature / Healthy eating

 

Project Month Studies

Activities

September

* Meeting of project partners

 

* Completion of the project map

* Determination of book topics (survey monkey survey)

 

* Completion of school, city and country promotions

 

* World Reading Day (8 September)

 

* Project board

 

* Teacher webinar

October

* Activities for thought-themed books (Book will be prepared digitally)

 

* Answergarden ((What could be the title of the book?)

 

* Evernote (Write a review about the book. Do you like the book? Why do you like it? Subject, characters, why did you impress it most?)

 

* Digital evaluation

 

* In Twinspace, students create their own profiles by making avatars.

 

* Project logo and poster selection

November

* Nature subject book digital reading

 

* Sharing about your book. (Chat, voki, motionPortrait)

 

* International Day of Tolerance ((16 November)

 

toonytool 

(Prepare and share tolerance card)

 

* Student webinar

 

* Digital evaluation

December

* Digital reading of healthy nutrition themed book

 

* mind map (popplet)

 

* Book cover design (middlestreet)

 

* Digital evaluation

 

* Letter Writing Day (December 7)

 

* Teacher webinar

January

*Evaluation of project managers

 

* Online assessment survey for students

 

Collaborative Activities

Commen Product,

Digital games

Story writing

google classroom

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Şerife Canyürek-Atık malzemeler materyal olsun herkes mutlu olsun projesi

Atik malzemeler materyal olsun herkes mutlu olsun

 

Hello. We look forward to your participation in our project, which aims to raise environmental awareness among students ? burcnaksu55@windowslive.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Şerife Canyürek-Feray Ersan-Bisikletle Harekete Geçin

  • Bisiklet ile Harekete Geçin Projesi Çalışma Planı

 

Eylül-Ekim:Velilerin bilgilendirilmesi,izinlerin alınması,iletişim bilgilerinin alınması.Avrupa hareketlilik(sürdürülebilir kentsel ulaşım) haftası kutlaması.


Kasım: Ortakların tanışması,okul tanıtımlarının yapılması,proje görüşlerinin  alınması.


Aralık: Web2.0 araçlarını kullanılarak kelime bulutu,afiş ve logo hazırlanması.
Projemizi tanıtan panonun hazırlanması.logoların tasarlanarak en fazla oy alan logonun seçilmesi,projenin yaygınlaştırılması


Ocak:Okul panosunda projenin tanıtılması.Milli bisikletçilerimizle öğrencilerimizin  buluşması.

Şubat:Spor yapmanın önemi,Sağlıklı yaşamın öneminin panoda sergilenmesi. Bisiklet atölye çalışmasının yapılması


Mart:Bisiklet sürmenin faydaları hakkında bilgilerin verilmesi.Güvenlik önlemlerinin neler olduğunun anlatılması.Bisiklet öncesi ısınma hareketlerini ve güvenli bisiklet sürüşünün gösterilmesi.Öğrencilerle doğa yürüyüşü aktivitesi.


Nisan:Ailelerle işbirliği yapılarak bisikletlerin temin edilmesi.Projeyi yaygınlaştırma çalışmalarının yapılması.Ders ile entegre edilmesi.Atatürk'ün spora ve sporcuya verdiği önemin kavratılması.Projeye katılan öğretmenlerle bisiklet sürüşü gerçekleştirilmesi.


Mayıs:Bisiklet sürmeye uygun bir yer ayarlanarak 19 Mayıs Atatürk'ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı'nın anlamına uygun olarak ailelerle birlikte bisiklet sürülmesi.eTwinning günü kutlanması.
Webinar,proje değerlendirmesi,ortak ürün yapılması.

 

 

 

 

 

Şerife Canyürek- Görgü Kuralları ile Hayata Hazırlanıyorum

GÖRGÜ KURALLARI İLE HAYATA HAZIRLANIYORUM

Toplumsallaşma ailede başlar ve bu halka gittikçe genişler.Görgü kurallarına uymak bireyler arasındaki sevgi saygı ve kardeşlik duygularının gelişmesini sağlamaktadır. Yetiştirdiğimiz her çocuk toplumun parçası ve yetiştiği ölçüde yönlendiricisi olacaktır.''Ağaç yaşken eğilir ''diyerek,
çocuklarımızın kendine ve çevresine değer veren,saygı gören başarılı bireyler olarak, GÖRGÜ KURALLARI İLE HAYATA HAZIRLANMASINDA , ikinci basamak olmanın farkındalığıyla, Görgü kurallarımızı yaşayarak öğrenmek için uygulamayı yapmayı planladık.Dokunduğumuz her birey topluma ışık tutacaktır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Şerife Canyürek-I am you, you are me

Moon

Works

January

*Introduce yourself, your class, your school, your country

*Project Make your logo, poster and board.

*Please enter your contact information.

https://twinspace.etwinning.net/93002/pages/page/675978

*Include your students in the project. Introduce themselves using avatars. Provide guidance on secure internet.

 

IŞubat

*Ben kimim? aktivite

Öğrencilere küçük boş kağıtlar verilir. Bu makalenin en önemli üç özelliğini yazmaları istenir. (Fiziksel özellikler hariç) Kağıtlar öğrenciler tarafından bir kaba katlanır. Sonra öğrenciler rastgele kağıdı seçer ve sınıfa karşı okurlar. Eğer bulunursa, sınıf alkışlanacaktır. Değilse, sınıf sorulacaktır.

Bu etkinlik aynı zamanda öğrencilerin dikkat becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır.

Değerlendirme: Kaç öğrenci doğru tahminde bulundu?

Please install the twinbord on the given page.

https://twinspace.etwinning.net/93002/pages/page/709715

İşbirliği: Her proje ortağı  özelliklerini tanımlar  ve ortakları tahmin eder.

Mart

* Ben ağacım, biz orman faaliyetiyiz

 

Öğrencilerimiz kendi tasarlanmış ağaçlarını yaparlar. El yapımı kağıtlar renkli kesilir ve olumlu kişilik özelliklerini, sevdikleri şeyleri ve ne yapmak istediklerini yazarlar. Çizip çizdikleri ağaca yapıştırarak sınıfla paylaşır ve paylaşır. Kendini sınıfa tanıtır. En son ağaçlar büyük bir karton ve / veya levhaya yapıştırılmıştır, bu da birlikte bir orman olduğumuzu fark etmemizi sağlar.

Değerlendirme: Arkadaşlarınızın ve kendinizin farklı özelliklere sahip olduğunu fark ettiniz mi? Bu farklılıklar orman olmamızı etkiledi mi? Renk çeşitliliği hoşunuza gitti mi? vb sorular sorulur.

Nisan 

 

 

 

 

 

Mayıs

* Empati oyunları oynamak

* 14 Mayıs Dünya Empati Günü (Eşleştirme Canlı öğrenci web semineri)

 Öğrenciler bu günün önemini neden kutlandığını, anlamını, sağlıklı insan ilişkilerini, önemli kelimeleri vb. Araştırarak sınıftaki arkadaşlarıyla paylaşırlar. Pano tasarımı. İTÇ haberleri yapılır.

Haziran

Proje değerlendirmesi

* Proje yöneticilerinin değerlendirilmesi

* Öğrenci değerlendirmesi.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Şerife Canyürek-Feray Ersan-Üretken Çocukların Matematik Dünyası

Proje Planı / Project Plan

  • PROJE PLANI

EYLÜL

*Proje WhatsApp,Instagram,Facebook,Blogger , Pinterest oluşturulması.

*Proje logo ve posterinin hazırlanması. 
*Öğrenci takımlarının oluşturulması.
*Haritada okulların işaretlenmesi.
*Ülke bayraklarının paylaşılması.
*Okul ve sınıf tanıtımları.
*Partnerlerin tanışması.

*Proje planının incelenip,ortaklarla değerlendirilmesi.
*Proje panolarının oluşturulması.
*Veli toplantılarında eTwinning ve proje ile ilgili bilgi verilmesi, toplantı tutanaklarında belirtilmesi.

*Toplantı ve tutanaklarının projede paylaşılması.

*Öğrenci ve öğretmen ön anketlerinin yapılması, istatistiklerin oluşturulması.

EKİM: Sayıların Gücü

*Doğal sayılar ve işlemler ile  ilgili çalışmalar

*Kodlama Haftası çalışmaları (Ortak Çalışma)                 

* LearningApps  ortak web 2.0 araçları ile ilgili çalışmalar

*Öğrencilerin artık materyallerle  sayı blokları oluşturması.

 KASIM: İşlemlere Yolculuk

*İşlemler ile ilgili çalışmalar

* Flashcart (cram) ortak web 2.0 araçları ile ilgili çalışmalar

*Tarsia ile puzzle oluşturulması

ARALIK: Matematik ve Müzik

*Kavramlar ile ilgili çalışmalar

*Popplet Web 2.0 aracıyla zihin haritası oluşturulması.

* Matematik kavramlarıyla  ilgili şarkı sözlerinin yazılması ve söylenmesi

* Yeni yıl için karşılılı takvim hazırlanıp, gönderilmesi (Proje Ortak Çalışmamız)

OCAK: Matematik ve Drama

*Problemler

* ToonyTool Web 2.0 aracıyla problemlerle ilgili karikatürler oluşturulması .

*Problemlerle  drama çalışmalarının yapılması.

ŞUBAT: Matematik ve Türkçe

*Kesirlerle ilgili çalışmalar                    

*Kesirler ile ilgili Haiku ve Fener tekniğiyle şiir yazma çalışmalarının yapılması.

* Voki  web 2 araçları ile ilgili çalışmalar yapılması.

* Legolarla çalışmalar.

* Öğrencilerin materyal üretmeleri.

MART: Matematik ve oyun

* Veri toplama ile ilgili çalışmalar 

* Pi Günü ( 14 Mart)

* Ünlü Matematikçiler (Tesla, Cahit Arf )

* Kahoot Web 2.0 aracı

NİSAN: Matematik ve resim

*Geometrik Cisim ve Şekiller

* Atatürk'ün Matematiğe Verdiği Önem

* Quiver Web 2.0 aracının kullanılması  

*Geogebra programının kullanılması

* Artık materyaller kullanılarak sınıfta öğrencilerin üç boyutlu tasarımlar yapması.

*Görsel sanatlar dersiyle ilişkilendirilmesi

 

MAYIS: Matematik ve Yaşam

*Ölçme ile ilgili çalışmalar

* Market veya pazara gidilmesi.

* StoryJumper Web 2.0 aracı  kullanılarak  öğrencilerin ölçme problemlerinden ekitap oluşturması.

*  12 Mayıs Dünya Kadın Matematikçiler Günü

* Okul Dışarıda Günü ( 21 Mayıs 2020)

*Jigsawplanet Web 2.0 aracı

HAZİRAN: Proje Kapanış Etkinlikleri

* Plickers Web 2.0 aracıyla proje değerlendirmesi

* Proje son değerlendirme anketinin uygulanması

* E-book

* Proje sergilerinin  yapılması.

Not: Ortak olarak kullanacağımız  Web 2.0 araçlarının dışında da farklı Web 2.0 araçlarını kullanabiliriz.

 

PROJECT PLAN

SEPTEMBER

* Creation of project WhatsApp, Instagram, Facebook, Blogger, Pinterest.

* Project logo and poster preparation.

* Formation of student teams.

* Marking schools on the map.

* Sharing of country flags.

* School and classroom introductions.

* Meeting of partners.

* Examining the project plan and evaluating with the partners.

* Creation of project panels.

* Giving information about eTwinning and project in parent meetings and mentioning them in the meeting minutes.

* Meeting and sharing of minutes in the project.

* Pre-survey of students and teachers, statistics to be created.

OCTOBER: The Power of Numbers

* Studies on natural numbers and operations

* Coding Week studies

* Studies on LearningApps common web 2.0 tools

* Students now create number blocks with materials.

 NOVEMBER: Journey to Transactions

* Operations related to operations

* Works with Flashcart (cram) common web 2.0 tools

* Creating puzzle with Tarsia

DECEMBER: Mathematics and Music

* Studies on concepts

* Popplet Web 2.0 tool to create mind map.

* Writing and singing lyrics about mathematics concepts

*Preparing and sending a corresponding calendar for the New Year (Our Project Collaboration)

JANUARY: Mathematics and Drama

*Problems

* Creating cartoons about problems with ToonyTool Web 2.0 tool.

* Drama studies with problems.

FEBRUARY: Mathematics and Turkish

* Studies on fractions

* Making poems about fractions with Haiku technique.

* Voki web 2 tools related to the work done.

* Works with legos.

* Students produce materials.

MARCH: Math and game

* Data collection studies

* Pi Day (March 14)

* Famous Mathematicians (Tesla, Cahit Arf)

* Kahoot Web 2.0 tool

APRIL: Mathematics and painting

* Geometric Object and Shapes

* Atatürk's Importance to Mathematics

* Using the Quiver Web 2.0 tool

* Using the Geogebra program

* Students make three-dimensional designs in the classroom using residual materials.

* Associate with visual arts course

MAY: Mathematics and Life

* Studies on measurement

* Go to the market or market.

*Using the StoryJumper Web 2.0 tool, students create ebooks from measurement problems.

* May 12th International Women's Mathematicians Day

* School Day Out (21 May 2020)

* Jigsawplanet Web 2.0 tool

JUNE: Project Closing Activities

* Project evaluation with Plickers Web 2.0 tool

* Implementation of the project final evaluation questionnaire

* E-book

* Project exhibitions.

Note: Apart from the common Web 2.0 tools, we can use different Web 2.0 tools.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Şerife Canyürek-7 den 77 ye Barış Manço

PROJE AKTİVİTE PLANI

·         PLAN

ARALIK AYI PLANI

1)Öğrencilerin Barış MANÇO'yu ne kadar tanıtıklarını ölçmek için anket çalışması

2) Okulumzda twinning panosu oluşturma

3) Barış MANÇO'nun hayatını anlatan video izlettirmek

4) Japonya'da verilen Konserin izlettirilmesi

5) Fransa'daki TV kanalı videosunun izlettirilmesi

6) Barış MANÇO'nun sadece Türkiye'de değil dünyada da tanındığının, değer verildiğinin çocuklara hissetirilmesi.

OCAK AYI PLANI

1) Ocak ayı anket çalışmasında belirlenen şarkıyı öğrencilere öğretmek
2)Web2 aracı olan Myidol programı yada Voki aracı ile öğrencilerin 'Barış Manço'yu anlatmasını yada bir şarkısını seslendirmesi

ŞUBAT AYI PLANI

1) 'ALİ YAZAR VELİ BOZAR' şarkısının öğrencilere öğretilmesi ve burdaki atasözü ve deyimlerin anlamlarının bulunması ve analiz yapılması
2) Öğrencilerin yüzük tasarımlarını yapması
3)'NAZAR EYLE' şarkısının öğretilmesi . Şarkıda geçen masalın canlandırılması
4)23 Nisan gösterisi için hazırlıkların başlaması
5) Yapılan etkinlikler için sergi hazırlanması
6)Barış Manço'nun anısı için bir hatıra defteri oluşturma
7)Akrostiş şiir yazılması ve okul panosunda sergilenmesi

Mart ayı planı

1)Anaokulu-İlkokullar için "süperbabanne" şarkısının öğretilmesi
2) Ortaokullar-Liseler için "benden öte benden ziyade" şarkısının öğretilmesi
3) 23 Nisan çalışmalarına hazırlık çalışmalarına devam edilmesi

4)BARIŞ MANÇO'ya mektup yazılması. Anasınıfı öğrencileri tarafından resimle anlatılması.
5) Yabancı şarkılarında öğrencilere dinlettirilmesi.

NİSAN AYI PLANI

1) 23 Nisan çalışmalarında Barış Manço şarkıları eşliğinde dans gösterisi ya da koro çalışmaları sergilemek
2)Mayıs ayında yapılacak olan sergiye hazırlık çalışmaları
3)Yapılan etkinliklerin açılan sayfaya eklenmesi

MAYIS AYI PLANI

1)Barış MANÇO temalı sergi çalışması yapılması
2)Barış MANÇO kitap ayracı oluşturma
3)Sergi boyunca okulumuzda teneffüslerde Barış Manço şarkılarının çalınması
4)Sergi fotoğraflarının paylaşılması
5)Proje sonu webinar çalışması yapılması
6)Öğretmenlerimizin proje ile ilgili duygularını paylaştığı bir video hazırlanması

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Feray Ersan-Şerife Canyürek-My mess is yours

 

     NOVEMBER / KASIM

- Adding students onto the twinspace. (Öğrencileri twinspace e ekleme )

- Students will introduce themselves via forums and VOKİ. (Öğrencilerin VOKİ uygulamasını kullanarak kendilerini tanıtmaları.)

- Applying a presurvey in schools. (Proje önanketinin uygulanması)

     DECEMBER /ARALIK

- Project logo work and project logo selection. (Proje logosu çalışması ve proje logosu seçimi.)

- For on-line new year card, partners match ... Preparing online New Year cards with environmental messages on it. ( On-line yeni yıl kartları için ortakların eşleşmesi. Çevreci mesajlar içeren on-line yeni yıl kartları hazırlama.)

- Designing our own bags instead of plastic bags, using waste textile material   (Yılbaşından itibaren naylon poşetler paralı olacak bildiğiniz gibi. Öğrencilerimiz naylon poşetlere alternatif olarak kendi torbalarını tasarlayacak.)

    JANUARY / OCAK

- The project partners for school promotional videos match among them. The exchange of information in the forum section of the teams created for the promotion of the school.(Okul tanıtım videoları için proje ortakları aralarında  eşleşir . Okul tanıtımı için oluşturulmuş takımların forum bölümünde bilgi alışverişi yapması.(Okul tanıtım videolarının hazırlanması.)

 - Making homemade compost using organic waste. (Organik atıkları kullanarak ev yapımı gübre yapma)

 - Seperate waste bins are designed by students, (Geridönüşüm kutuları tasarlama)

     FEBRUARY/ŞUBAT

- Painting one mandala together, ( I will give each partner a piece of the same mandala, we will paint and upload it onto the twinspace and download and combine the mandala to show in the exhibition at the eend of the year. (Proje konumuza uygun bir mandalayı parçalara bölüp tüm ortaklara dağıtılacak.. Bu parçaları öğrenciler boyadıktan sonra twinspace e tarayıp yükleyeceğiz.  Tüm boyalı parçalar birleştirilecek ve ortak mandala ürünümüz ortaya çıkacak. Mayıs ayındaki sergimizde sergileyeceğiz.)

- Designing a poster attracting attention to the pollution (made with waste material) (Atık malzemelerle çevre kirliliğine dikkat çeken bir poster hazırlama.)

 

- Our students design and make pictures, flyers and brochures and hang them around the school. (Öğrencilerimizin resimler , el ilanları ve broşürler tasarlayıp yapması ve bunları okul ve çevresine asmaları.)

    MARCH/MART

 Various musical instruments will be made from waste.(Atıklardan çeşitli müzik aletleri yapılacak.)

- Writing our own one environment song, ( Melodisi ve tabiki sözleri tamamen özgün olan ortak bir şarkı oluşturacağız. Elbette ki çevre ve geri dönüşüm ile ilgili olacak.Şarkımızı hep birlikte söyleyip video haline getireceğiz. Böylece ortak ürünümüz olan proje şarkımız ortaya çıkacak.. )

- We will create project boards in the school. We will create recycling awareness in our school. (Okulda proje panoları oluşturacağız. Okulumuzda geri dönüşüm farkındalığı yaratacağız.)

      APRIL/NİSAN

- Designing our own lesson materials via waste materials, (Atık malzemelerle öğrencilerimizle birlikte ders materyali hazırlayacağız.)

- With waste materials, you can design various outfits and creative costumes. How about a mini fashion show with these costumes in our school?  (Atık malzemelerle, çeşitli kıyafetler ve yaratıcı kostümler tasarlayabilirsiniz. Okulumuzda bu kostümlerle küçük bir moda şovuna ne dersiniz ? )

- Preparing a documentary/presentation about polution and wastescollaboratively, A short documentary on pollution and waste types will be prepared. All partners will perform their own video shootings on the task they have chosen and all the presentations will be combined to produce our documentary, our common product.(Kirlilik ve atık türleri hakkında kısa bir belgesel hazırlanacaktır. Tüm ortaklar, seçtikleri görevle ilgili kendi video çekimlerini yapacaklar ve ortak sunumumuz olan belgeselimizi üretmek için tüm sunumlar birleştirilecektir.)

       MAY /MAYIS

- We do exhibitions. We will exhibit our wonderful products and works we have created during the project. (Sergi yapacağız. Proje süresince oluşturduğumuz harika ürünleri ,çalışmalarımızı sergileyeceğiz.)



Yazdır

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin

Etiketler :e twinning,


  Beğen | 5  kişi beğendi